דילוג לתוכן הראשי

גישור או סחיטה? במשפחה


בני זוג לא מעטים (ובעיקר גברים) מרגישים כי הליך הגישור שאמור להגיע ממקום של שלום, חיוביות, כנות וראייה חיובית לטווח ארוך הפך למעין הליך של "סחיטה" אלגנטית.

חשבתם להתגרש? בישראל 2019 עדיין האינסטינקט הראשון של האנשים זה לחפש עורך דין לגירושין או לשאול חברים האם הם מכירים מישהו... בדרך כלל יתווסף לזה המשפט הבא: "אתה מכיר עו"ד תותח שיקרע את את הצורה לפרטנר שלי? (הייתי עדין כמובן 😊 )

בשנת 2014  עבר חוק כפוי של המחוקק שבו הוא אוסר לפתוח תביעת גירושין מבלי לעבור ב-4 פגישות מהו"ת-"הסבר וניסיון לגשר" (הראשונה מחייבת) ביחידת הסיוע של בתי המשפט. כמובן שעורכי הדין למשפחה שנפגעו קשות מהמהלך מתרעמים על כך כי זה פגע אנושות בפרנסתם.

מצב זה הביא לעלייה ניכרת בשיעור הפניות למגשרי משפחה פרטיים כיוון שיחידת הסיוע לא ממש מקצועיים במלאכת הגישור ומרביתם עובדות סוציאליות אשר לא מנוסות בגישור וניתן גם להוסיף ששבויות בקונספציות ארכאיות של עדיפות למין הנשי במתן מזונות ומשמורת לאם ולא ממש הבינו כי העולם השתנה ולגברים לא רק אפשרות אלא חובה לגדל את ילדיהם.

לא אחת הגיעו למשרדי לקוחות לגישור אזר מיוצגים ע"י עורכי דין בהליך ואשר כבר בתחילת הגישור (או במהלכו) מהלכים אימים על הצד השני.

עורכי דין אלו אשר בדרך כלל חושבים על שכר טרחתם ולא על טובת הלקוח שלהם שגם כך חרב עליו עולמו והוא נמצא בשעת מצוקה הקשה בחייו ובחיי ילדיו המסכנים ועושים הכל על מנת לפוצץ א תהליך הגישור באומרם בצורה מתוחכמת כמובן כי "בבית המשפט אני אשיג יותר" או " ע"פ הפסיקה אקבל יותר בלי טובות" כאשר הצד השני מיד אינו מסכים לגחמותיהם. גישה זו שלעיתים מסתמכת על חוסר הגינות ואפלייה ברורה נגד גברים בבתי המשפט או לחילופין ברוח קרבית של בתי משפט לא מהווה דרך של גישור והשכנת שלום...לא יוצרת מצב שבו בני הזוג יוכלו לנהל תקשורת על ילדיהם שנים רבות קדימה בענייני בית ספר, גנים חוגים, ימי הולדת, בר מצוות וכו' אלא רואה רק צרכים של צד אחד במקום דרך הגישור שמביאה את הצרכים של שני הצדדים בצורה הגונה, שיוויונית, הגונה וחיובית לאורך זמן.

להגיע בצורה כזו לגישור זוהי סחיטה באלגנטיות בחסות האפליה של בתי המשפט או סתם איומים על הצד השני בלי הבנה בסיסית מהו גישור ומהם היתרונות הנגזרים ממנו. בוודאי שיש להתייחס לפן הנפשי הקשה שנמצאים מרבית המגושרים בדיני משפחה ואני עצוב כי מעטים עורכי הדין אשר מסייעים להרגעת הרוחות וסיום הסיכסוך במהירות, בחיוביות תוך התחשבות הדדית.

אם אתם מחפשים מלחמה חפשו עורך דין למשפחה והמלחמה מובטחת...אתם תמצאו את עצמכם חתומים על כתב תביעה מכפיש, משפי ומעליב כלפיי הצד השני ומכאן כדור השלג יתגלגל תוך השמצות הדדיות עד הרמה הבזויה הנמוכה ביותר... התוצאות אגב הם כי 75% מהתיקים המשפטיים לא מגיעים לפסק דין ומסתיימים בהסדר מוסכם בין הצדדים...זה נותן לכם עוד מחשבה מהי הדרך העדיפה אם כי הסברתי במאמר אחר על הנושא עורך דין לגירושין או מגשר משפחה.

אותו עורך דין מתפרנס מכך וזה מה שהוא מכיר...ולכן במרבית המקרים צורת החשיבה שלו מלחמתית או לכל הפחות עושה חישובים עלות תועלת משפטיים בניתוח המצב בין בני הזוג קרי הוא בוחן מה הסיכויים ש לאותו זוג בבואם לבית המשפט ולכן ימליץ לצדדים השונים כיצד להסתדר...

כלומר עורך דין שהוא גם מייצג בהליך גישור מבצע כמין הערכה של המצב המשפטי ומבצע הערכה לגבי עוצמת הראיות או חוסר הראיות אם אינם אל מול הניסיון והפסיקה (למשל ההתמודדות שלו כשבן זוג יתלונן שבן זוגו עושה שחור ואין רלו איות לכך יכול ועורך הדין ימליץ להתפשר כי יאמר שאן סיכוי להוכיח זאת בבית המשפט ללא ראיות וממילא הצד התובע לא יקבל דבר) בשונה מגישור אגב שלא מצריך ראיות כאשר מגיעים להסכמות ושהאמת בדרך כלל פחות מאויימת.

דוגמא נוספת לסחיטה היא משמורת- מרבית עורכי הדין המגשרים המכירים את הפסיקה כי ברוב רובם של המקרים המשמורת עוברת לאם (באפלייה ברורה) ובגיל קטן עוד יותר הנקראת "חזקת הגיל הרך" ועל כן ימליצו מראש לוותר על המשמורת לאב כיוון שהסיכוי לקבל אותה דרך בית המשפט אפסית ולכן ימליצו לו בוא תסכים מראש לקבל את גזר הדין כי אין לך סיכוי אחרת.

נקודה אחרונה היא מזונות, למרות שלאחרונה יש תזוזה בתחום המזונות הרצופה אפליות שיפוטיות כנגד גברים עדיין המצב רחוק מלהיות הגון ומאוזן ולכן גם כאן יבצע עורך הדין המגשר הערכה וימליץ לצדדים (או לצד שמייצג בגישור) כי גם כך אין סיכוי בבית המשפט ולכן עדיף להסתדר ולקבל את גזר הדין הלא הגון ,הלא שוויוני ומפלה או לדרוס את הצד השני אם הוא מייצג את הצד המפלה ביודעו שיקש סיכוי גבוה שיקבל את מבוקשו בבית המשפט.

כל מה שצויין לעיל זה אינו גישור ולא מתורת הגישור...זו סחיטה אלגנטית בחסות הליך גישור.

הליך גישור אמיתי אינו קשור בכלל למצב או פסיקה משפטיים ובא ממקום של התחשבות בצרכים של כל הצדדים וביכולות שלהם , בעבודתם , בשכרם וכו' ורק כך מגיעים להסכמות הגונות שאין החרב המפלה או כל חרב אחרת מונחת על צווארם. לגישור באים ממקום מתחשב , הדדי, כן וחיובי וכך גם חוסכים מפחי נפש מיותרים בבת יהמשפט, מלחמות של דם ועלויות שכר טרחה

גם מניסיוני כמגשר וגם כמלווה צדדים בגישור אני שומע את חרב האיומים מצד עורכי הדין הלוך ושוב במהלך הישיבות השונות בכך שאם מבוקשם לא ימולא הם יפנו לבית המשפט ושם הם יודעים שיקבלו מה שהם רוצים. 

סחיטה כבר אמרתי?

משה אייל

הכותב הוא מנכ"ל קבוצת EMY ומומחה למצבי משבר בעסקים וגירושין www.emy.co.il,  כמו כן בורר, מגשר, מומחה לשיווק, כלכלה ומשפטים ולפתרון בעיות מורכבות ומצבי משבר והבעלים של אתר העסקים של ישראל "עסק טובwww.esektov.co.il    ושל "המוסד לבוררות עסקית-"עסק טוב" ו"משה אייל מתגרשים בגישור" בפייסבוק.



מטריית ליווי לגרושים

קופונים והטבות ללקוחות: 

נמאס לך להדפיס חשבוניות לרואה חשבון? יש פתרון


חגיגת מבצעים ללקוחות ב-KSP- מחשבים ומוצרי חשמל

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מתגרשים? היזהרו מהפחדות והבטחות

  אם החלטתם להתגרש או שאתם נמצאים בשלבי הגישוש לפני אתם לבטח מקישים בגוגל את המילה "עורך דין לגירושין" או אחד משורשי ההטיות של המילה גירושין ברחבי המרשתת. מדוע אתם עושים זאת ולא מחפשים למשל נגשר או מטפל לאירוע רגשי כל כך קשה ומטלטל? אירוע שמרסק את מבנה המשפחה ומהווה נזק נפשי לכם ולילדיכם המשותפים? כי אצל 99% מכם התת מודע עם שלל התוכניות שצפינו בהם כל החיים משדר לנו שגירושין=מלחמה ואם אנו יוצאים לקרב אנו זקוקים למישהו שיודע להילחם,להרוס,להשמיד ולקבור את הצד השני עד אשר יתמוטט זב דם עם איברים קרועים ומי טוב למטרה הקדושה כל כך אם לא עורך דין חם מזג, רע ואכזר שיודע למוטט את הצד השני עם חרב משפטית חסרת רגש, היגיון והבנה של מה נכון וכיצד לנהוג באירוע רגשי מטלטל כל כך? מי טוב לנהל את הקרב מאשר שופט שאינו באמת יודע את סודותינו הכמוסים ואת ההבנה הייחודית שלנו כיצד התנהלנו כמשפחה ומה הסיכומים הפנימיים בינינו? (במרכאות כמובן 😊 ) ואז אנו נהיה הצד המנצח קרי נקבל את כל מבוקשינו ונשאיר את הצד השני חסר כל. אז עורך הדין המצוחצח יסביר לחלקכם איך הוא יקרע את הצד השני ואתם תשבו מחכחי י

משבר נפשי ואיך יוצאים ממנו

מי מאיתנו לא חווה תקופה קשה או משבר? מי מאיתנו לא עובר קשיים כאלו ואחרים כמו פרידה מחבר, גירושין, מריבות, בעיות בעבודה, חוסר סיפוק כללי וכו'. התקופות הללו  מכניסות אותנו למצב של עייפות, חוסר חשק לעשות דברים, לצאת, לבלות...ומפחיתות את החשק לאינטראקציה חברתית כאשר לעיתים מקצינים עד כדי דיכאון קל או מג'ורי. (תלוי בהימשכות התקופה) רק אדם שחווה תקופה קשה או סיזיפית בחייו יכול להבין את הנאמר כי לרוב סביבתו של האדם בכלל לא מבינים מדוע הוא במצב חסר או עצוב? הסביבה רואה אדם כתמול שלשום עם ידיים רגליים וכו' ולא באמת מבינה שלהבדיל מאדם שהתרסק בתאונת דרכים שכל איבריו מכוסים בגבס באדם עם התרסקות נפשית השבר הוא בראש ובלב. אנשים שאינם חוו מצב עצבות מתמשך יגידו לאדם העצוב משפטים כמו: "מה יש לך להיות בבעסה? יש לך בית? אישה ? ילדים? רכב? עבודה?" על מה יש לך להיות עצוב בכלל? יש אנשים שאין להם בית או מה לאכול תלמד להגיד תודה על מה שיש ולהסתכל על "חצי הכוס המלאה"... העניין הוא שאף אחד לא מבין מה עובר במוחו והרגשתו של אדם בהרגשת עצבות....הריקנות הנוראית...המחשבות על מהות העול

עורך דין לגירושין או מגשר משפחה ?

אנשים רבים סבורים שהאפשרות הברורה כשמחליטים להתגרש היא לפנות לעורך דין לגירושין ולא למגשר משפחה. הקושי בבחירת הדרך הנכונה זה כמעט כמו להסביר לאדם שלא טעם גלידה מימיו מה הטעם שלה...רק שכאן תגלו בדיעבד שבוחרים לא נכון הטעם מר מאוד... רוב רובם של האנשים אינם מבינים כי ההחלטה הזו בדרך כלל תהיה ההחלטה הכי גרועה ושגויה שהם מקבלים בחיים ויעידו על כך אנשים שבחרו כך והבינו לאחר שנים ארוכות של מאבקים משפטיים שהיחידים שהרוויחו מההליך הם עורכי הדין...בית המשפט למשפחה שקורס תחת העומס ובכך ממשיך להצדיק את העוולות שמתרחשו בו וכמובן כל מערכות המשטרה, האכיפה, הרווחה, המכונים הפרטיים ושלל היועצים והעוזרים בכל הליך גירושין שיש בו מאבק והמון אמוציות. אז בטרם תחליטו בצורה מושכלת האם לפנות לעורך דין או מגשר במשפחה אפרוס בפניכם את התהליך והתשומות בין הדרך המשפטית לגישורית על מנת   שתוכלו להבין כיצד לבחור נכון: 1.      עלויות גבוהות- מי מאיתנו לא חושב על כסף...הליך בגישור עולה בערך 10-15% מההליך המשפטי בממוצע. 2.      עלויות כספיות בתוך ההליך- חשבתם ששכר הטרחה לעורך הדין הוא הסוף? רק התחלתם