דילוג לתוכן הראשי

משה אייל-ייעוץ זוגי כן או לא ?


חושבים להתגרש? מתלבטים אם ללכת לייעוץ זוגי או בטוחים שלא כדאי? זה המקום בשבילכם.


שיחת הטלפון למשה אייל יועץ ומגשר זוגי

אני רוצה להתגרש אמרה לי הגברת מהצד השני של הקו...אנחנו לא מתאימים ואני רוצה להתגרש.

הוא מזמן לא גבר...אני לא מרגישה אישה...הוא לא עוזר לי... אנחנו כבר בקושי מדברים... אני עצבנית ונמאס לי..פשוט נמאס...

כך מתחילה פחות או יותר כל שיחה שאני מקבל לפני שרוצים להתגרש ואז מתחילה שיחת הייעוץ שלי והשאלות שמצליחות פעם אחר פעם להביא אותם אלי למשרד לפגישת ייעוץ.

אחת הטענות החוזרות היא "אנו לא מתאימים או "לא מסתדרים" "כל היום רבים". ואני שואל תמיד בחזרה : "כמה זמן אתם ביחד? ואיך זה שהסתדרתם עד היום? או מה הייתה נקודת המפנה?

תמיד יש שם משהו לא פתור... חוסר כנות או שיתוף...היעלבות או כעס על משהו...תסכול מתמשך שלא נפתר...וכמובן לסיום חוסר הבנה באיך באמת עובד מודל זוגיות נכון עם תקשורת נכונה.

הפיצוץ לפני הגירושין

מסתבר שעד שאין פיצוץ אנשים אוגרים ואוגרים וחושבים שאפשר לעבוד על הנפש...לסבול, להסתיר ולהיות לא כנים...מסתבר שזה תמיד יצור פיצוץ ומכאן תהיה הבחירה בידכם אם להמשיך לפיצוץ גירושין או להגיע לתיקון המצב.

ברור שבזמן הכעס והעצבים ובטח אם החלטתם שזהו נמאס לכם אתם לא באמת תהיו מסוגלים לחשוב מחדש או לקבל צורת ראיית חיים אחרת כפי שאני מציע... בדרך כלל עדיף לקחת פסק זמן של 48 שעות ואז לשבת לדבר...כשיש כעס המוח נאטם.

אל תזרקו שנים רבות לפח וזה הזמן להיזכר בזמנים טובים שהיו ביניכם במהלך השנים...במידה ויש ילדים כפי שבדרך כלל השיקול אמור להיות שבעתיים כי הנזק בדרך כלל רב על התועלת בכל מקרה...ילדים של הורים גרושים זה נזק לכל החיים ולא משנה מה.

הנקודה הנוספת היא כי מודל הזוגיות היום שגוי מיסודו ועל כך למדתי לא מעט מחומרים שונים שלמדתי עם השנים ומספרי הקבלה. פלא ששליש מהזוגות מתגרשים היום?

ההחלטה לנסות ייעוץ זוגי

ראשית, עוד לא הגיעו אלי זוג שהגיעו שניהם בלב שלם לפגישה הראשונה...תמיד זה או אחד שרוצה והשני לא או שגם אחד שמגיע לבד מלא ספקות לגבי התהליך.

ההמלצה שלי? שתו מיץ אומץ ופשוט תגיעו כיוון שמה שמוטל על הכף הוא עומס רגשי ונפשי קשה לכם ולילדים שלכם וגם העול הכספי והנזקים בגירושין הוא גבוה במאות מונים מעלות פגישת ייעוץ זוגי. אל תחשבו ותגיעו לאיש המקצוע למרות הקושי הנפשי הרב והמתח הבלתי נסבל בבית...זה ישתלם.

שנית, אל תתחילו להתקיף את הצד השני זה בדיוק המתכון לכישלון הפגישה.. קחו אוויר ותפתחו את מידת "ההקשבה" יועץ זוגי טוב יוכל לנווט אותכם לחוף מבטחים למרות האמוציות הקשות וההאשמות ההדדיות.

גם אם הצד השני יתלהם אל תגיבו אתם לא מקבלים נקודות על תגובה אלא בדיוק להיפך...תהיו המבוגר האחראי ואל תעלו מהאגו... הוא מעולם לא ניצח בקרב.

כניסה להליך ייעוץ זוגי

כמו בכל הליך של תיקון אין קסמים של הוקוס פוקוס ואתם תידרשו לפחות אצלי ל-10 פגישות אינטנסיביות בשלב הראשון ולתחזוקה מרחוק לאחר מכן על מנת לייצב את הספינה.

אם התנהלם שנים ארוכות בצורה שגויה והעמקתם את הבעיה כי לא טיפלתם בה כשהייתה קטנה אל תצפו שאם הכל לא יסתדר תוך 3 פגישות אתם נוטשים את ההליך...סבלנות כבר אמרתי?

הליך הייעוץ הזוגי

ההליך יכלול שיפור במיומנות תקשורת, עבודה על מקרים ותגובות מתוך חיי היומיום ושינוי דפוסי חשיבה והתנהגות , עקרונות לזוגיות מיטבית, עקרונות מעולמות הקבלה ועוד.

יש לזכור כי כל הליך כזה יכלול פגישות אישיות עם מי מהצדדים כיוון שלרובנו יש שריטות מטראומות או מהילדות שמעיבות על כל קשר זוגי שהוא.

בדרך כלל בן הזוג שלנו מציף לנו את הדברים הפנימיים שמתרחשים בתוכנו.

הנשמות הטובות מסביב להליך הייעוץ הזוגי

הטיפ לסיום שאני נותן לכם הוא להפסיק לשתף חברים במה שקורה אצלכם בבית.... חלקם רוצים טוב אך מביאים לכם את הייעוץ שלהם מתוך הטראומות, הפחדים או ראיית החיים שלהם הצרה מאוד. אתם גם כך מבולבלים ,כעוסים ועצבניים..אל תיתנו להם לקחת אותכם למקומות חשוכים...חלקם הפחות טוב מעוניין בבן הזוג שלכם או מנסה לסכסך ביניכם. החלק האחרון והכי מכוער יפנה אותכם לעורך דין שי***ן את הצד השני. אלו אנשי חושך התרחקו מהם.

מי שלא יודע לדבר והוא מלא שנאה וכעסים הולך לעורך דין, אנשים נורמאלים שחלקו אהבה, בית, אינטימיות וילדים המון שנים פשוט מדברים ונעזרים באיש מקצוע אם אינם מסוגלים עקב המצב הנפשי או חוסר התקשורת והאמוציות בהליך.

מחכה לכם 😊

משה אייל

יועץ ומגשר זוגי

מומחה למצבי משבר בעסקים וגירושין

מומחה לגירושין ועסקים

 https://mediation2u.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral


 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מתגרשים? היזהרו מהפחדות והבטחות

  אם החלטתם להתגרש או שאתם נמצאים בשלבי הגישוש לפני אתם לבטח מקישים בגוגל את המילה "עורך דין לגירושין" או אחד משורשי ההטיות של המילה גירושין ברחבי המרשתת. מדוע אתם עושים זאת ולא מחפשים למשל נגשר או מטפל לאירוע רגשי כל כך קשה ומטלטל? אירוע שמרסק את מבנה המשפחה ומהווה נזק נפשי לכם ולילדיכם המשותפים? כי אצל 99% מכם התת מודע עם שלל התוכניות שצפינו בהם כל החיים משדר לנו שגירושין=מלחמה ואם אנו יוצאים לקרב אנו זקוקים למישהו שיודע להילחם,להרוס,להשמיד ולקבור את הצד השני עד אשר יתמוטט זב דם עם איברים קרועים ומי טוב למטרה הקדושה כל כך אם לא עורך דין חם מזג, רע ואכזר שיודע למוטט את הצד השני עם חרב משפטית חסרת רגש, היגיון והבנה של מה נכון וכיצד לנהוג באירוע רגשי מטלטל כל כך? מי טוב לנהל את הקרב מאשר שופט שאינו באמת יודע את סודותינו הכמוסים ואת ההבנה הייחודית שלנו כיצד התנהלנו כמשפחה ומה הסיכומים הפנימיים בינינו? (במרכאות כמובן 😊 ) ואז אנו נהיה הצד המנצח קרי נקבל את כל מבוקשינו ונשאיר את הצד השני חסר כל. אז עורך הדין המצוחצח יסביר לחלקכם איך הוא יקרע את הצד השני ואתם תשבו מחכחי י

משבר נפשי ואיך יוצאים ממנו

מי מאיתנו לא חווה תקופה קשה או משבר? מי מאיתנו לא עובר קשיים כאלו ואחרים כמו פרידה מחבר, גירושין, מריבות, בעיות בעבודה, חוסר סיפוק כללי וכו'. התקופות הללו  מכניסות אותנו למצב של עייפות, חוסר חשק לעשות דברים, לצאת, לבלות...ומפחיתות את החשק לאינטראקציה חברתית כאשר לעיתים מקצינים עד כדי דיכאון קל או מג'ורי. (תלוי בהימשכות התקופה) רק אדם שחווה תקופה קשה או סיזיפית בחייו יכול להבין את הנאמר כי לרוב סביבתו של האדם בכלל לא מבינים מדוע הוא במצב חסר או עצוב? הסביבה רואה אדם כתמול שלשום עם ידיים רגליים וכו' ולא באמת מבינה שלהבדיל מאדם שהתרסק בתאונת דרכים שכל איבריו מכוסים בגבס באדם עם התרסקות נפשית השבר הוא בראש ובלב. אנשים שאינם חוו מצב עצבות מתמשך יגידו לאדם העצוב משפטים כמו: "מה יש לך להיות בבעסה? יש לך בית? אישה ? ילדים? רכב? עבודה?" על מה יש לך להיות עצוב בכלל? יש אנשים שאין להם בית או מה לאכול תלמד להגיד תודה על מה שיש ולהסתכל על "חצי הכוס המלאה"... העניין הוא שאף אחד לא מבין מה עובר במוחו והרגשתו של אדם בהרגשת עצבות....הריקנות הנוראית...המחשבות על מהות העול

עורך דין לגירושין או מגשר משפחה ?

אנשים רבים סבורים שהאפשרות הברורה כשמחליטים להתגרש היא לפנות לעורך דין לגירושין ולא למגשר משפחה. הקושי בבחירת הדרך הנכונה זה כמעט כמו להסביר לאדם שלא טעם גלידה מימיו מה הטעם שלה...רק שכאן תגלו בדיעבד שבוחרים לא נכון הטעם מר מאוד... רוב רובם של האנשים אינם מבינים כי ההחלטה הזו בדרך כלל תהיה ההחלטה הכי גרועה ושגויה שהם מקבלים בחיים ויעידו על כך אנשים שבחרו כך והבינו לאחר שנים ארוכות של מאבקים משפטיים שהיחידים שהרוויחו מההליך הם עורכי הדין...בית המשפט למשפחה שקורס תחת העומס ובכך ממשיך להצדיק את העוולות שמתרחשו בו וכמובן כל מערכות המשטרה, האכיפה, הרווחה, המכונים הפרטיים ושלל היועצים והעוזרים בכל הליך גירושין שיש בו מאבק והמון אמוציות. אז בטרם תחליטו בצורה מושכלת האם לפנות לעורך דין או מגשר במשפחה אפרוס בפניכם את התהליך והתשומות בין הדרך המשפטית לגישורית על מנת   שתוכלו להבין כיצד לבחור נכון: 1.      עלויות גבוהות- מי מאיתנו לא חושב על כסף...הליך בגישור עולה בערך 10-15% מההליך המשפטי בממוצע. 2.      עלויות כספיות בתוך ההליך- חשבתם ששכר הטרחה לעורך הדין הוא הסוף? רק התחלתם