דילוג לתוכן הראשי

טהוניה: "יש לי זכויות יותר ממך, אני אישה"

מלחמת הרשת בין טהוניה שקראה לגרוש שלה רוצח ואלים וטענה שסבלה מהתעללות בנישואין לבין הגרוש יניב בן משיח שטוען שהכל שקר וכזב והעלה סרטונים לרשת שמצדיקים את טענותיו מעלים שוב לתודעה את היחס המפלה של מערכת המשפט והמערכת המשטרתית לצד קמפיינים "אני מאמינה לך" לנשים בישראל תוך רמיסת הצד הגברי.

מה הייתם עושים אם הגרושה שלכם הייתה טוענת בראיונות טלוויזיה כי אתם התעללתם בה? אתם רוצחים? ועוד שלל מחמאות כאשר הייתם ידועים שלא רק שאין שחר לדברים אלא היא המתעללת, האלימה והשקרנית?

בימים אלו הרשת גועשת כאשר הגרוש של טהוניה לא יכל לשתוק עוד והעלה סרטונים לרשת שלפחות את אלה שראיתי לא מראים  לא אישה חלשה ולא מוכה..לא אישה שמתעללים בה ולא נעליים אלא נהפוך הוא..אישה שמאיימת עליו בלי שום איום מצידו (מזכירה כי מזמן איים עליה "שישבור לה את העצמות" אך כאשר אנו יודעים שאין קשר לאיום שנאמר אולי לפני שנה בזמן כעס לבין המצב העכשווי כרגע שהיא לא מאויימת) שיעוף מהבית או שתתלונן עליו במשטרה ושיתנו לו צו הרחקה. מי שהתגרש יודשע כמה מתח ועצבים ואווירה רעילה יש בבית לפני הפרידה ואני עד גם מניסיוני כמלווה ומייעץ בתיקים או כמגשר כמה המבצ בלתי נסבל ויש נשים רבות שמאיימות בתלונות שווא שהגבר יצא מהבית...הדבר כמובן לא שיווינוי ולא חוקי ויכול להיאמר על ידי מי מהצדדים אך מניסיוני זה לא כך.

אגב, מדבריה של טהוניה ניתן להבין שבדקה טוב את הנושא באינטרנט או עם עו"ד כיוון שכמי שעוסק ומלווה גרושים וגרושות בהליכי גירושים לא כל אחד יודע שהמשטרה באופן אוטומטי מוציאה צו הרחקה ראשוני של כ-15 יום. כמובן שלאחר מכן ניתן להוציא צו הרחקה בבית המשפט.

כמו כן ,ברור לי שמי שאומרת "אני מרגישה מאויימת" יודע שזו סמנטיקה המסגירה את ידיעותיה וכוונותיה מבחינתי. ידוע שזה נוסח של עורך דין שנמצא מאחורי הקלעים כמו רבים אחרים שממש מתדרכים את הלקוחות לומר "אני מרגישה מאויימת" (נוסח מוכר לעוסקים בתחום) ואף ממציאים שקרים וסיטואציות כי יודעים שהמשטרה כל כך מפחדת מארגוני הנשים שהם מיד מרחיקים, עוצרים ומוחקים את הגבר ושוללים את חירותו בלי באמת לבדוק את הסיטואציה והנסיבות עם ראיות ברורות ושיוויון הדדי.

כמובן שלכל מי שקופץ וחושב שיש פה צד אחד אז חלילה...כל אדם אלים גבר או אישה חייב להחיות מטופל בצורה אכיפתית וטיפולית ללא משוא פנים ואישה שמרגישה שמתעללים או מכים אותה חובה עליה להתלונן על מנת להפסיק את ההתעללות. אבל יש המון מקרים של "תלונות שווא".

הבעיה כיום היא הקלות שבה אישה יכולה להתלונן שווא ולומר שקרים ובדיות כחלק מטקטיקת הגירושין הקלוקלת והבזויה שלא באמת נבדקת אלא רק לאחר שהגבר במרבית המקרים נרמס...מורחק מביתו וילדיו...נחסם חשבונו...מוגשת תביעת מזוונת ועוד...לעיתים אז יבדקו ולעיתים לא..."תלונת שווא" כבר אמרנו?

במדינות אחרות ובימים עברו אכן הייתה  אפליה בלתי נתפשת כלפי נשים אך במדינת ישראל לא רק שאין שום אפליה ונשים משרתות בכל התפקידים ובכל המקומות ואין שום אפליה אלא המטוטלת הולכת חזק מאוד ימינה עד אשר הגיעה למצב שזכויות בסיסיות כמו צדק, שיוויון וחופש שחלקן זעקו בנגד נשים נרמסות על ידי אותן זועקות כנגד גברים.

מערכת המשפט עדיין מפלה גברים בדין המזונות אם כי יש שיפור מהמצב לפני מס' שנים...המערכת המשטרתית תעצר גבר בשנייה כי אישה "מרגישה מאויימת" אבל לעולם לא תעצור אישה באותו מקרה הפוך. לאמיתו של דבר המשטרה תעשה הכל על מנת לא לעצור אישה גם אם מגיע לה...

אגב גם מבחינה עונשית אין כל הלימה בין עונש המאסר של גברים מול נשים על אותן עבירות.

כשגבר מבקש להיות שותף בגידול ילדיו יש כאלה שבמקום לומר איזה יופי הוא רוצה לממש את זכותו יטענו שהכל בשביל להפחית מזונות...האם מישהו היה שואל אישה שהיא רוצה את ילדיה בשביל המזונות? בוודאי שלא. אתה גם תההי כספומט וגם לא תהיה שותף בגידול ילדיך..אני יחליט מתי תראה ואם לא יש הוצאה לפועל ותלונות שווא...ורבותיי...הדברים האלה לא בשוליים...ואני בטוח שכל אחד מכם מכיר מקרים כאלה...תעשו משהו ותפעלו...תשפיעו לעצור את זה.

אישה אגב גם ברמה הפסיכולגית נתפסת גם בעיניי גברים כחלשה...כקורבן...אבל בימינו ובטח בישראל הנשים כפי שאמרה טהוניה  חזקות כפליים... "יש לי זכויות יותר ממך, אני אישה"...גם טהוניה מבינה ומנצלת זאת...היא יודעת  בתוך תוכה כי יש לה יתרון מובנה והיא מתכוונת לנצל זאת.

ולכן כל כך קל לאישה לטפול אשמה וללכת לתחנת משטרה ולומר "אני מאויימת" (ואני לא מדבר על אלה שמתלוננות שווא על אונס או פגיעה מינית בילדים שלא הייתה ולא נבראה) כי היא ידועת שבשנייה עוצרים את הגבר..משפילים אותו...מבצעים לו חיפוש גופני אינטימי במעצר..הוא יושב עם פשפשים ועבריינים..הוא רדוף מושפל ומוכה...ואם הוא באופן טבעי משתולל וצועק כי הוא בשורק על מעצר השווא שלו ומקלל את אשתו או גרושתו ?כי הוא לא תופס איך התלוננו עליו תלונת שווא(כי זה מתסכל מאוד תנסו לדמיין) אומרים  עליו הנה...אמרו שאתה אלים ומאיים אנו רואים שהיא צדקה...כך לוקחים אדם נורמטיבי שלא פשע מעולם ושמים עליו תווית של גבר אלים, מאיים ובלתי נסבל ..מכאן כמובן הדרך לצו הרחקה ולהרחקה מילדיו קצרה בהחלט...(כתבתי מאמר כיצד לנהוג במצבים כאלה) גם השופט אגב חושב לכל הפחות בתחילת ההליך  שמדובר באיש מסוכן וגם לרוב שולח אותו לראות את ילדיו  שעה בשבוע במרכז קשר תחת מאבטחים ועובדת סוציאלית שחייבת להיות נוכחת בחדר ונותנת לו הנחיות מה כן מותר לו ומה אזור לו לעשות עם ילדיו בעת הפגישה...יש יותר השפלה מזה?

כמובן שיש מקרים של אלימות פיזית או מינית שהיד חייבת להיות קשה וטיפולית אך זה נושא אחר ושאף אחד שלא מבין מה זה תלונת שווא ינסה להתלות בזה.

אז בפעם הבאה שכל אחת או אחד אומרים "אני מאמינה לך" תזכרו שכל שנה נסגרים בערך כ-500 תיקי מין "בחוסר אשמה" ועוד כמה אלפים "מחוסר ראיות מספיקות" אשר לפחות חלקם היו "מילה כנגד מילה" ולכן לא ידעו להחליט מה דינם ולא כי מישהו אשם.

יש נשים רבות המנצלות את חולשתה של המערכת והחמלה הבסיסית שלנו כחברה לקורבן מכל זוג שהוא כיתרון נבזי בטקטיקת הגירושים הבזויה. יש כמובן עורכי דין רבים המסייעים, מתדרכים ומשקרים ביודעין שהגיע הזמן גם לטפל בהם לא פחות ממה שצריך לטפל במתלוננת שווא.

בכלל, הציבור הישראלי כל כך לא מבין בעולם המשפט, הראיות והדין שהוא שופט כל כך מהר מבלי להכיר את התיק , את הראיות, את הדינמיקה בין האנשים ואת העבר הפסיכולוגי של הניצים. רק שבוע שעבר נחשפתי למישהי שהתלוננה על אונס וליבי נכמר עליה אך לאחר שקיבלתי את חומר הראיות גיליתי שלא דובים ולא יער...כן..גם זה קורה וצריך לדעת שזה קורה. אל תשפטו מהר מדיי.

קחו אוויר ודונו לכף זכות כל אחד, אל תאמינו לכל פוסט בפייסבוק ותמיד שימעו את שני הצדדים. בסופו של דבר כולנו אמורים להיות בעד חופש שיוויון וצדק בלי קשר למגדר. כולנו צריכים להיות נגד אלימות ובעד טיפול. כולנו אמורים לא לשפוט שום צד ללא כלים וידע וכמובן להיות חומלים לכל קורבן ולא משנה מאיזה צד הוא.

אם כולנו נשנה את הראש כולנו נחיה כאן הרבה יותר טוב ולא ניתן לאלה שמנסים להפוך כל תיק למלחמה מגדרית. ג

בר ואישה הם שווים אך לא סימטריים!

משה אייל

מייעץ ומלווה במשפחה וגירושין

מומחה במצבי משבר משפטי וכלכלי.

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מתגרשים? היזהרו מהפחדות והבטחות

  אם החלטתם להתגרש או שאתם נמצאים בשלבי הגישוש לפני אתם לבטח מקישים בגוגל את המילה "עורך דין לגירושין" או אחד משורשי ההטיות של המילה גירושין ברחבי המרשתת. מדוע אתם עושים זאת ולא מחפשים למשל נגשר או מטפל לאירוע רגשי כל כך קשה ומטלטל? אירוע שמרסק את מבנה המשפחה ומהווה נזק נפשי לכם ולילדיכם המשותפים? כי אצל 99% מכם התת מודע עם שלל התוכניות שצפינו בהם כל החיים משדר לנו שגירושין=מלחמה ואם אנו יוצאים לקרב אנו זקוקים למישהו שיודע להילחם,להרוס,להשמיד ולקבור את הצד השני עד אשר יתמוטט זב דם עם איברים קרועים ומי טוב למטרה הקדושה כל כך אם לא עורך דין חם מזג, רע ואכזר שיודע למוטט את הצד השני עם חרב משפטית חסרת רגש, היגיון והבנה של מה נכון וכיצד לנהוג באירוע רגשי מטלטל כל כך? מי טוב לנהל את הקרב מאשר שופט שאינו באמת יודע את סודותינו הכמוסים ואת ההבנה הייחודית שלנו כיצד התנהלנו כמשפחה ומה הסיכומים הפנימיים בינינו? (במרכאות כמובן 😊 ) ואז אנו נהיה הצד המנצח קרי נקבל את כל מבוקשינו ונשאיר את הצד השני חסר כל. אז עורך הדין המצוחצח יסביר לחלקכם איך הוא יקרע את הצד השני ואתם תשבו מחכחי י

משבר נפשי ואיך יוצאים ממנו

מי מאיתנו לא חווה תקופה קשה או משבר? מי מאיתנו לא עובר קשיים כאלו ואחרים כמו פרידה מחבר, גירושין, מריבות, בעיות בעבודה, חוסר סיפוק כללי וכו'. התקופות הללו  מכניסות אותנו למצב של עייפות, חוסר חשק לעשות דברים, לצאת, לבלות...ומפחיתות את החשק לאינטראקציה חברתית כאשר לעיתים מקצינים עד כדי דיכאון קל או מג'ורי. (תלוי בהימשכות התקופה) רק אדם שחווה תקופה קשה או סיזיפית בחייו יכול להבין את הנאמר כי לרוב סביבתו של האדם בכלל לא מבינים מדוע הוא במצב חסר או עצוב? הסביבה רואה אדם כתמול שלשום עם ידיים רגליים וכו' ולא באמת מבינה שלהבדיל מאדם שהתרסק בתאונת דרכים שכל איבריו מכוסים בגבס באדם עם התרסקות נפשית השבר הוא בראש ובלב. אנשים שאינם חוו מצב עצבות מתמשך יגידו לאדם העצוב משפטים כמו: "מה יש לך להיות בבעסה? יש לך בית? אישה ? ילדים? רכב? עבודה?" על מה יש לך להיות עצוב בכלל? יש אנשים שאין להם בית או מה לאכול תלמד להגיד תודה על מה שיש ולהסתכל על "חצי הכוס המלאה"... העניין הוא שאף אחד לא מבין מה עובר במוחו והרגשתו של אדם בהרגשת עצבות....הריקנות הנוראית...המחשבות על מהות העול

עורך דין לגירושין או מגשר משפחה ?

אנשים רבים סבורים שהאפשרות הברורה כשמחליטים להתגרש היא לפנות לעורך דין לגירושין ולא למגשר משפחה. הקושי בבחירת הדרך הנכונה זה כמעט כמו להסביר לאדם שלא טעם גלידה מימיו מה הטעם שלה...רק שכאן תגלו בדיעבד שבוחרים לא נכון הטעם מר מאוד... רוב רובם של האנשים אינם מבינים כי ההחלטה הזו בדרך כלל תהיה ההחלטה הכי גרועה ושגויה שהם מקבלים בחיים ויעידו על כך אנשים שבחרו כך והבינו לאחר שנים ארוכות של מאבקים משפטיים שהיחידים שהרוויחו מההליך הם עורכי הדין...בית המשפט למשפחה שקורס תחת העומס ובכך ממשיך להצדיק את העוולות שמתרחשו בו וכמובן כל מערכות המשטרה, האכיפה, הרווחה, המכונים הפרטיים ושלל היועצים והעוזרים בכל הליך גירושין שיש בו מאבק והמון אמוציות. אז בטרם תחליטו בצורה מושכלת האם לפנות לעורך דין או מגשר במשפחה אפרוס בפניכם את התהליך והתשומות בין הדרך המשפטית לגישורית על מנת   שתוכלו להבין כיצד לבחור נכון: 1.      עלויות גבוהות- מי מאיתנו לא חושב על כסף...הליך בגישור עולה בערך 10-15% מההליך המשפטי בממוצע. 2.      עלויות כספיות בתוך ההליך- חשבתם ששכר הטרחה לעורך הדין הוא הסוף? רק התחלתם