דילוג לתוכן הראשי

מתגרשים? קבלו טיפים מנקודת מבט של מגשר ומטפל

 


1. הביעו בגלוי את חששותיכם: כאשר אתם נכנסים לגישור או טיפול, חשוב להיות פתוחים וכנים לגבי החששות, הפחדים והמטרות שלכם לקראת תהליך הגירושין. תקשורת ברורה תעזור למגשר או למטפל להבין את הצרכים שלך ולכוון אותך ביעילות.

2. שמרו על חשיבה שיתופית: גשו לפגישות הגישור או הטיפול מתוך חשיבה שיתופית, נכונות לפעול לקראת פתרון הוגן והוגן עבור שני הצדדים. זכרו שהמטרה היא למצוא בסיס משותף ולהגיע להסכמות העונות על הצרכים של כל המעורבים.

3. התמקדות בתקשורת יעילה: גישור וטיפול יכולים לספק מרחב בטוח לתקשורת פרודוקטיבית. תרגל הקשבה אקטיבית ונסו להבין את נקודת המבט של בן/בת הזוג או בן/בת הזוג. השתמש בהצהרות "אני" מרגיש או אני סבור...במקום אני מאשים...כדי לבטא את הרגשות והצרכים שלך, מה שיכול לעזור למנוע האשמה או התגוננות.

4. נהל רגשות בצורה בונה: גירושים מגיעים לרוב עם מגוון רגשות עזים. הכירו והכירו ברגשות שלכם, אך גם נסו לנהל אותם בצורה בונה במהלך תהליך הגישור או הטיפול. התפרצויות רגשיות או עוינות עלולים להפריע להתקדמות, אז שקול להשתמש באסטרטגיות התמודדות כגון נשימות עמוקות או הפסקות בעת הצורך.

5. קחו בחשבון את התמונה הגדולה יותר: קחו צעד אחורה וקחו בחשבון את התמונה הגדולה יותר בעת קבלת החלטות. למרות שחשוב לתמוך בצרכים שלך, נסה לשקול את ההשפעות ארוכות הטווח של הבחירות שלך. לתת עדיפות לרווחתם של כל הילדים המעורבים ולחפש פתרונות שיקדמו את היציבות והאושר שלהם.

6. שתפו פעולה בתוכניות הורות: אם יש לכם ילדים, עבדו בשיתוף פעולה עם בן או בת הזוג שלכם כדי לפתח תוכנית הורות ששמה את טובתם בראש סדר העדיפויות. מגשר או מטפל יכולים לסייע בהנחיית דיונים על הורות משותפת, כולל הסדרי משמורת, לוחות זמנים לביקורים ותהליכי קבלת החלטות.

7. חקור פתרונות יצירתיים: גישור וטיפול מספקים הזדמנות לחקור פתרונות יצירתיים ומותאמים, שבוודאות לא יהיו זמינים באולם בית המשפט המסורתי. היו פתוחים לשקול אפשרויות חלופיות ופשרות שיכולות לענות על הצרכים של שני הצדדים בצורה יעילה יותר.

8. נצלו את תמיכתם של אנשי מקצוע: הישענו על המומחיות של המגשר או המטפל לאורך כל התהליך. הם יכולים לספק הדרכה, להקל על דיונים ולעזור לנווט בכל אתגרים שיתעוררו. בנוסף, שקול לפנות לטיפול פרטני כדי לתמוך ברווחה הרגשית שלך בתקופה זו של מעבר.

זכרו, כל תהליך גירושין הוא ייחודי, והמגשר או המטפל יתאים את גישתם למצב הספציפי שלכם. הישארו מחויבים לתהליך, היו פתוחים לפשרה והתמקדו בהגעה לפתרון המאפשר עתיד בריא ומספק יותר לכל המעורבים.

משה אייל
מגשר ומטפל מוסמך, בעל רקע כלכלי ומשפטי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מתגרשים? היזהרו מהפחדות והבטחות

  אם החלטתם להתגרש או שאתם נמצאים בשלבי הגישוש לפני אתם לבטח מקישים בגוגל את המילה "עורך דין לגירושין" או אחד משורשי ההטיות של המילה גירושין ברחבי המרשתת. מדוע אתם עושים זאת ולא מחפשים למשל נגשר או מטפל לאירוע רגשי כל כך קשה ומטלטל? אירוע שמרסק את מבנה המשפחה ומהווה נזק נפשי לכם ולילדיכם המשותפים? כי אצל 99% מכם התת מודע עם שלל התוכניות שצפינו בהם כל החיים משדר לנו שגירושין=מלחמה ואם אנו יוצאים לקרב אנו זקוקים למישהו שיודע להילחם,להרוס,להשמיד ולקבור את הצד השני עד אשר יתמוטט זב דם עם איברים קרועים ומי טוב למטרה הקדושה כל כך אם לא עורך דין חם מזג, רע ואכזר שיודע למוטט את הצד השני עם חרב משפטית חסרת רגש, היגיון והבנה של מה נכון וכיצד לנהוג באירוע רגשי מטלטל כל כך? מי טוב לנהל את הקרב מאשר שופט שאינו באמת יודע את סודותינו הכמוסים ואת ההבנה הייחודית שלנו כיצד התנהלנו כמשפחה ומה הסיכומים הפנימיים בינינו? (במרכאות כמובן 😊 ) ואז אנו נהיה הצד המנצח קרי נקבל את כל מבוקשינו ונשאיר את הצד השני חסר כל. אז עורך הדין המצוחצח יסביר לחלקכם איך הוא יקרע את הצד השני ואתם תשבו מחכחי י

משבר נפשי ואיך יוצאים ממנו

מי מאיתנו לא חווה תקופה קשה או משבר? מי מאיתנו לא עובר קשיים כאלו ואחרים כמו פרידה מחבר, גירושין, מריבות, בעיות בעבודה, חוסר סיפוק כללי וכו'. התקופות הללו  מכניסות אותנו למצב של עייפות, חוסר חשק לעשות דברים, לצאת, לבלות...ומפחיתות את החשק לאינטראקציה חברתית כאשר לעיתים מקצינים עד כדי דיכאון קל או מג'ורי. (תלוי בהימשכות התקופה) רק אדם שחווה תקופה קשה או סיזיפית בחייו יכול להבין את הנאמר כי לרוב סביבתו של האדם בכלל לא מבינים מדוע הוא במצב חסר או עצוב? הסביבה רואה אדם כתמול שלשום עם ידיים רגליים וכו' ולא באמת מבינה שלהבדיל מאדם שהתרסק בתאונת דרכים שכל איבריו מכוסים בגבס באדם עם התרסקות נפשית השבר הוא בראש ובלב. אנשים שאינם חוו מצב עצבות מתמשך יגידו לאדם העצוב משפטים כמו: "מה יש לך להיות בבעסה? יש לך בית? אישה ? ילדים? רכב? עבודה?" על מה יש לך להיות עצוב בכלל? יש אנשים שאין להם בית או מה לאכול תלמד להגיד תודה על מה שיש ולהסתכל על "חצי הכוס המלאה"... העניין הוא שאף אחד לא מבין מה עובר במוחו והרגשתו של אדם בהרגשת עצבות....הריקנות הנוראית...המחשבות על מהות העול