דילוג לתוכן הראשי

לחבק את המסע שלך: מכתב לגרושים ממטפל ומגשר מוסמך


 גרוש/ה יקרה,

אני רוצה שתדע/י שאת/ה לא לבד.  כמטפל ומגשר מוסמך, הלכתי לצד אנשים רבים בניווט במורכבות הגירושין.  אני מבין את הכאב, הבלבול וחוסר הוודאות שיכולים ללוות את המסע המאתגר הזה.  אבל אני גם רוצה להבטיח לכם שבתוך הכאוס, יש תקווה לריפוי וצמיחה. הלכתי בדרך הזו גם באופן אישי.

 בראש ובראשונה, אני רוצה שתכיר בכוחך.  הכירו בכך שקבלת ההחלטה להיפרד הייתה ללא ספק החלטה קשה, ונדרש אומץ עצום כדי לצאת לדרך זו של גילוי עצמי והתחדשות.  עשית את הצעד הראשון לקראת החזרת האושר והרווחה שלך.(וגם אם זה לא היוזמה שלך הכל לטובה כי בטוח היה שם סבל והכל יתברר בהמשך)

 לאורך תהליך הגירושין, ישנה חשיבות מכרעת למתן עדיפות לטיפול עצמי.  תנו לעצמכם את המרחב והזמן להתאבל על אובדן נישואיכם.  תחושות של עצב, כעס או בגידה הן טבעיות, וחיוני לעבד אותן בדרכים בריאות.  חפשו את תמיכתם של חברים, משפחה או מטפל שיכולים לספק לכם מרחב בטוח ולא שיפוטי להביע את רגשותיכם ולמצוא ריפוי. בסוף תמיד תגלו שהכל לטובה.

 כמגשר, אני ממליץ לך לגשת להליך הגירושין בראש פתוח ובנכונות לדיאלוג בונה.  תקשורת היא המפתח בתקופה זו.  שאפו לתקשורת מכבדת ויעילה עם בן/בת הזוג לשעבר, תוך התמקדות במציאת החלטות הוגנות העונות על שני הצרכים שלכם.  זכרו שפשרה אינה משתווה לכניעה;  במקום זאת, זה ממחיש את המחויבות שלך למציאת פתרונות מועילים הדדיים אשר יובילו לשקט וחכמה בהתנהלות עם המד השני.

 שקול/י לחיוב את היתרונות הפוטנציאליים של שיטות חלופיות ליישוב סכסוכים כגון גישור.  הגישור מציע סביבה תומכת שבה את/ה ובן זוגך לשעבר יכולים לעבוד יחד, בליווי של מגשר ניטרלי, כדי לפתור סכסוכים ולהגיע להסכמות בנושאים כמו חלוקת רכוש, כספים ומשמורת ילדים(והסדרי השהות).  גישה שיתופית זו מניבה לעתים קרובות תוצאות מספקות יותר ומטפחת מערכת יחסים בריאה יותר לאחר גירושין.
ברור לי שהאפליה המובנית לא םשוטה ואולי משום כך אדרבא זו הדרך מלהגיע לבית המשפט 

 כמטפל, אני מעודד אותך לאמץ הרהור עצמי וצמיחה אישית במהלך התקופה הטרנספורמטיבית הזו.  גירושין מהווים הזדמנות לגילוי מחדש - לחקור מי אתה כפרט, מה תפקידך בעולם ולהעריך מחדש את המטרות והערכים שלך, ולראות את החיים שאתה רוצה להתקדם איתם ואיך.  השקיעו בשיפור עצמי, בין אם באמצעות טיפול, משאבי עזרה עצמית או הצטרפות לקבוצות תמיכה המיועדות במיוחד לגרושים.חפשו חוג מעניין או אימוני תנועה שמאוד מסייעים(אני רוקד לטיני ועוסק באומנויות לחימה).  השקעה זו ברווחה הרגשית שלך תשמש בסיס איתן לעתיד מזהיר יותר.

 אם ילדים מעורבים, אני קורא לכם לתת עדיפות לרווחתם מעל הכל.  הגן/י עליהם מפני קונפליקטים מיותרים, שמרו על קווי תקשורת פתוחים ושאפו לדינמיקה של הורות משותפת המטפחת יציבות ואהבה.  ילדים יכולים להסתגל בצורה יוצאת דופן כאשר הם נתמכים על ידי המחויבות של שני ההורים לאושרם ולצמיחה שלהם.לא לדבר אחד על השני לפני הילדים ותנו להם את הדוגמא שניתן להיפרד וזה טבעי אך להישאר חברים ומכבדים. אם לא תעשו זאת הם ינהגו בדיוק כמוכם בעתיד. תהיו דוגמא.

 זכרו, ריפוי לוקח זמן.  היו סבלניים עם עצמכם בזמן שאתם מנווטים ברכבת ההרים הרגשית המלווה בגירושים. חגגו ניצחונות קטנים בדרך והכירו בהתקדמות שאתם עושים, לא משנה כמה זה נראה קצת הכל מצטבר.  הקיפו את עצמכם ברשת תמיכה אשר מרוממת ומעודדת אתכם ברגעי משבר וספקות.

 בסופו של דבר, גרוש/ה יקרה שלי, אני רוצה שתדע/י שלמרות האתגרים, גירושין יכולים להוות זרז לשינוי חיובי וצמיחה אישית.  זוהי הזדמנות להחזיר את הזהות שלך, להקים גבולות בריאים יותר, ולטפח חיים המתיישרים עם הערכים והשאיפות שלך. תלמדו ותבנו מה נכון ומה לא נכון בקדר הבא.

 יש בך את הכוח לאמץ את המסע הזה ולהתגלות כאדם חכם ועמיד יותר.  סמכו על עצמכם, הישענו על מערכת התמיכה שלכם וזכרו שיש תקווה ואור בקצה המנהרה.

 בחום ועידוד,

 משה אייל
 מטפל ומגשר מוסמך
 ‏ובעל רקע משפטי וכלכלי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מתגרשים? היזהרו מהפחדות והבטחות

  אם החלטתם להתגרש או שאתם נמצאים בשלבי הגישוש לפני אתם לבטח מקישים בגוגל את המילה "עורך דין לגירושין" או אחד משורשי ההטיות של המילה גירושין ברחבי המרשתת. מדוע אתם עושים זאת ולא מחפשים למשל נגשר או מטפל לאירוע רגשי כל כך קשה ומטלטל? אירוע שמרסק את מבנה המשפחה ומהווה נזק נפשי לכם ולילדיכם המשותפים? כי אצל 99% מכם התת מודע עם שלל התוכניות שצפינו בהם כל החיים משדר לנו שגירושין=מלחמה ואם אנו יוצאים לקרב אנו זקוקים למישהו שיודע להילחם,להרוס,להשמיד ולקבור את הצד השני עד אשר יתמוטט זב דם עם איברים קרועים ומי טוב למטרה הקדושה כל כך אם לא עורך דין חם מזג, רע ואכזר שיודע למוטט את הצד השני עם חרב משפטית חסרת רגש, היגיון והבנה של מה נכון וכיצד לנהוג באירוע רגשי מטלטל כל כך? מי טוב לנהל את הקרב מאשר שופט שאינו באמת יודע את סודותינו הכמוסים ואת ההבנה הייחודית שלנו כיצד התנהלנו כמשפחה ומה הסיכומים הפנימיים בינינו? (במרכאות כמובן 😊 ) ואז אנו נהיה הצד המנצח קרי נקבל את כל מבוקשינו ונשאיר את הצד השני חסר כל. אז עורך הדין המצוחצח יסביר לחלקכם איך הוא יקרע את הצד השני ואתם תשבו מחכחי י

משבר נפשי ואיך יוצאים ממנו

מי מאיתנו לא חווה תקופה קשה או משבר? מי מאיתנו לא עובר קשיים כאלו ואחרים כמו פרידה מחבר, גירושין, מריבות, בעיות בעבודה, חוסר סיפוק כללי וכו'. התקופות הללו  מכניסות אותנו למצב של עייפות, חוסר חשק לעשות דברים, לצאת, לבלות...ומפחיתות את החשק לאינטראקציה חברתית כאשר לעיתים מקצינים עד כדי דיכאון קל או מג'ורי. (תלוי בהימשכות התקופה) רק אדם שחווה תקופה קשה או סיזיפית בחייו יכול להבין את הנאמר כי לרוב סביבתו של האדם בכלל לא מבינים מדוע הוא במצב חסר או עצוב? הסביבה רואה אדם כתמול שלשום עם ידיים רגליים וכו' ולא באמת מבינה שלהבדיל מאדם שהתרסק בתאונת דרכים שכל איבריו מכוסים בגבס באדם עם התרסקות נפשית השבר הוא בראש ובלב. אנשים שאינם חוו מצב עצבות מתמשך יגידו לאדם העצוב משפטים כמו: "מה יש לך להיות בבעסה? יש לך בית? אישה ? ילדים? רכב? עבודה?" על מה יש לך להיות עצוב בכלל? יש אנשים שאין להם בית או מה לאכול תלמד להגיד תודה על מה שיש ולהסתכל על "חצי הכוס המלאה"... העניין הוא שאף אחד לא מבין מה עובר במוחו והרגשתו של אדם בהרגשת עצבות....הריקנות הנוראית...המחשבות על מהות העול

מתגרשים? קבלו טיפים מנקודת מבט של מגשר ומטפל

  1. הביעו בגלוי את חששותיכם: כאשר אתם נכנסים לגישור או טיפול, חשוב להיות פתוחים וכנים לגבי החששות, הפחדים והמטרות שלכם לקראת תהליך הגירושין. תקשורת ברורה תעזור למגשר או למטפל להבין את הצרכים שלך ולכוון אותך ביעילות. 2. שמרו על חשיבה שיתופית: גשו לפגישות הגישור או הטיפול מתוך חשיבה שיתופית, נכונות לפעול לקראת פתרון הוגן והוגן עבור שני הצדדים. זכרו שהמטרה היא למצוא בסיס משותף ולהגיע להסכמות העונות על הצרכים של כל המעורבים. 3. התמקדות בתקשורת יעילה: גישור וטיפול יכולים לספק מרחב בטוח לתקשורת פרודוקטיבית. תרגל הקשבה אקטיבית ונסו להבין את נקודת המבט של בן/בת הזוג או בן/בת הזוג. השתמש בהצהרות "אני" מרגיש או אני סבור...במקום אני מאשים...כדי לבטא את הרגשות והצרכים שלך, מה שיכול לעזור למנוע האשמה או התגוננות. 4. נהל רגשות בצורה בונה: גירושים מגיעים לרוב עם מגוון רגשות עזים. הכירו והכירו ברגשות שלכם, אך גם נסו לנהל אותם בצורה בונה במהלך תהליך הגישור או הטיפול. התפרצויות רגשיות או עוינות עלולים להפריע להתקדמות, אז שקול להשתמש באסטרטגיות התמודדות כגון נשימות עמוקות או הפסקות ב